Een laadpas werkt niet bij een van mijn laadpunten, hoe kan dat?
Werkt de laadpas van een gebruiker niet bij een van de laadpunten? Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Laadpas wordt niet gelezen
Hoor je geen geluidssignaal als je deze voor de kaartlezer houdt? Dan wordt de laadpas niet gelezen.
- Werkt de laadpas wel bij andere laadpalen? Als dit niet het geval is, kan de laadpas defect zijn. Vraag de gebruiker om contact op te nemen met de laadpasleverancier.
- Als de laadpas bij andere laadpunten wel werkt, dan is mogelijk de kaartlezer van het laadpunt defect. Neem contact met ons op.
Laadpas wordt gelezen, maar laden start niet
Wordt de pas wel gelezen, maar verschijnt er een rood kruis op het scherm met de melding 'ongeldige kaart' of knippert het lampje van je laadpaal rood? De laadpas wordt niet geaccepteerd. Dit kan er aan de hand zijn:
- Is de laadpas net geactiveerd? Het kan ongeveer een dag duren voordat een nieuwe laadpas in de database staat en kan worden gebruikt;
- Heb je de toegang voor bezoekers uitgeschakeld? Het laadpunt accepteert met deze instelling alleen laadpassen die je zelf toevoegt. Log in op de online omgeving om je laadpas toe te voegen;
- Wordt de laadpas ook niet geaccepteerd bij andere laadpalen? Mogelijk is de laadpas geblokkeerd, vraag de gebruiker om contact op te nemen met de laadpasleverancier.
- Er zijn veel verschillende leveranciers van laadpassen, maar niet alle laadpassen worden op alle laadpalen geaccepteerd. Kijk hier voor een overzicht van alle laadpassen die je kunt gebruiken op onze laadpunten.